Naamsbekendheid vergroten

Uniforce Professionals

Activatiecampagne

Schijnzelfstandigheid. Een vorm van samenwerken die je wilt (en misschien wel moet) vermijden. Hoe? Uniforce! Om deze boodschap te verspreiden bedachten wij een activatiecampagne die de naamsbekendheid van Uniforce verhoogt en zelfstandig professionals aanzet tot actie.

Campagne

Veel zelfstandig professionals in Nederland werken langdurig voor dezelfde opdrachtgever. Denk in jaren. Dan ben je eigenlijk niet meer écht zelfstandig ondernemer, maar voer je langdurig opdrachten uit voor dezelfde opdrachtgever. Misschien heb je zelfs wel een visitekaartje van dat bedrijf.

Om die schijnzelfstandigheid op te lossen en te voorkomen, is er de Declarabele Uren BV (DUBV) van Uniforce. Zo richt een zelfstandige zijn eigen BV op en werkt via zijn BV langdurig voor dezelfde opdrachtgever. Volkomen volgens de Nederlandse wet- en regelgeving én sociale zekerheid is meteen gedekt.

Boodschap met een missie

Werken voor wie je wilt, zo lang je wilt

In 2021 is het een ‘misschien’, dat schijnzelfstandige situaties niet legaal zijn. In 2022, met de komst van het nieuwe kabinet, kan dat maar zo een ‘must’ worden. Tijd om die boodschap te verspreiden dus! Want als je straks moet, kun je het maar beter nu al geregeld hebben.

‘Hoe kunnen wij onze naamsbekendheid vergroten en de boodschap verspreiden onder onze doelgroep?’

Daar weten wij wel raad mee!

Uniforce. Zeker.

Sterk met de merkbelofte

Eerst de boodschap. Die moet raken. Het moet in één keer duidelijk zijn wat ermee bedoeld wordt. Mand. Dus werd ‘werken voor wie je wilt zolang je wilt’ in een korte boodschap samengevat: Uniforce. Zeker. Oftwel, als je het regelt met Uniforce, weet je zeker dat je goed zit. En natuurlijk blijft de merkbelofte ondersteunend, dus kreeg het een plaats op de uitingen – werken voor wie je wilt, zolang je wilt.

Zelfstandige professionals

Zelfstandig professionals moeten zich kunnen herkennen in het verhaal. Maar vooral ook de noodzaak erkennen. Boegbeelden. Daarom hebben we Uniforcers in beeld gebracht. Foto’s en video hebben de Uniforcers een gezicht gegeven, zij vertellen het verhaal van de DUBV. Want waarom zou je het zelf vertellen als er al mensen zijn die erin geloven? Precies.

Van station tot aan LinkedIn

Een crossmediale campagne maakt het mogelijk om alle ingrediënten te gebruiken die deze naamsbekendheidcampagne nodig heeft. Dus combineerden we online en offline middelen. Online is de doelgroep op verschillende kanalen getarget (in samenwerking met WAUW) en is de boodschap van Uniforce verspreid op LinkedIn. Offline zijn we voor abri’s op drie grote stations in Nederland gegaan: Amersfoort, Utrecht en Amsterdam Bijlmer Arena. Stations? Zeker! Uit ons onderzoek bleek dat de doelgroep veel per trein reist, dus moeten we juist daar zichtbaar zijn!

Activatiecampagne
Een duidelijk begin- en eindpunt

Plan de champagne aanpak

Successen moet je vieren. En wat ons betreft met bubbels. Daarom werken wij met ons Plan de Champagne Met een duidelijk begin- en eindpunt weet je altijd waar je aan toe bent en waar je naartoe werkt.

Dat betekent:

  • 4 weken intensieve campagne
  • regionaal zichtbaar

Landelijk online zichtbaar

  • 2 maanden opvolging, volgende fase intensief campagne voeren

Daarna: tijd voor champagne!

Wat is jouw uitdaging?

Mail [email protected], bel 033 303 32 04 of deel hieronder direct jouw uitdaging.

Richard Todd

Aanjager / Strateeg
Hi! Leuk dat je interesse hebt, hopelijk kunnen we snel kennismaken. Wil je alvast iets vertellen over jouw uitdaging?