Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
STRATEGIE

De koers van je bedrijf weer op scherp zetten? Stal helpt.

Is jouw bedrijf klaar om te groeien, maar komt het er nog niet uit? Ben je niet 100 procent tevreden met hoe het gaat, maar weet je niet hoe je zelf tot een strakker aanvalsplan komt? Say no more. Stal Creatief Bureau is een ster in het helpen opstellen van zo’n ijzersterk aanvalsplan.

Lees meer over strategie
Stal meeting
Stal overleg

WEET JIJ WAAR JOUW BEDRIJF VOOR STAAT? WIJ WEL.

Veel bedrijfsleiders of -founders denken dat een goede bedrijfsvoering begint met het achterhalen van de reden waarom je alles doet; de why. Maar is dat echt zo? Is het zo dat alleen wanneer je een scherp gedefinieerde why hebt, je een succesvolle business case hebt? Wij zetten onze vraagtekens erbij. Natuurlijk is het belangrijk om te weten waarvoor je elke dag je bed uit komt. Maar moet de why van Simon Sinek alles overschaduwen? Geld kan je why niet zijn, zegt hij. Maar waarom niet? Het meest belangrijke is wat bij jou top of mind is. Wat wil je dat jouw bedrijf uitstraalt, zowel naar binnen als naar buiten toe?

Het is onzin dat je een slechte business case of groeiplan hebt wanneer je moeite hebt met het bedenken van de waarom-vraag. Er zijn namelijk een hele hoop varianten op deze aanpak die je enorm zullen helpen. Als jij bij ons aanklopt voor hulp bij het definiëren van een nieuwe bedrijfsstrategie, beginnen we altijd bij jouw kernwaarden en merkbeloftes. We achterhalen ze met de bewezen succesvolle en door onze klanten zeer geliefde 23+1-methode: wat is jouw DNA? Welke eigenschappen passen bij jou en jouw bedrijf? Met duidelijke kernwaarden en merkbeloftes verover je de wereld. Ook zonder why.

Rik en Mirna Stal

HOE MAAK JIJ WAAR WAT JE DE KLANT BELOOFT?

Maar er is meer. Jij weet als ondernemer als geen ander wat voor dienst of product je levert of gaat leveren. Maar zonder focus geen groei, en dus stellen we graag samen met jou een waardestrategie op. Dat doen we aan de hand van het model van Treacy en Wiersema. Zij bieden drie variaties aan, aan jou als ondernemer de eer om te kiezen waarin je excelleert. Ga je voor product leadership zoals Apple waarin je altijd wilt excelleren in je product of zit je net als IKEA op het proces met operational excellence? De derde optie is customer intimacy; de strategie van Coolblue met hun pay-off ‘Alles voor een glimlach’. Natuurlijk, aan het eind van de rit is het een samenspel van de drie waardestrategieën. Maar er is altijd één richting waarin jij excelleert, waarop je focust. Want nogmaals, focus = groei.

Richard in gesprek

JOUW ONDERSCHEIDENDE
VERMOGEN

Even een resume. Want hoe helpen al deze zaken jou nou met de groei van je bedrijf? Let op: we hebben helder voor ogen wat het DNA van jouw bedrijf is, wat klanten van jou mogen verwachten en met welke waardestrategie je dat waarmaakt, toch? Als je deze drie uitkomsten met elkaar combineert, kom je tot de invulling van het 7S-model van McKinsey. Een model dat zorgt dat jouw hele bedrijfsvoering geijkt is op gedeelde normen en waarden van je strategie, structuur en systemen tot je staff, skills en stijl.

En nu wordt het echt leuk, want deze gedeelde waarde is precies het onderscheidende vermogen van jouw business case. Door focus aan te brengen in je aanpak en je merkbeloftes waar te maken vanuit een eenduidig bedrijfs-DNA, heb je een unieke bedrijfsvoering die jou onderscheidt van de concurrentie. Je valt op tussen de anderen binnen jouw branche, trekt de klanten aan die je zoekt. Groei, dus!

Meeting in de Stal

BEN JE ER KLAAR VOOR? WIJ HELPEN JOU GROEIEN

Wij hebben bij Stal alle kennis in huis om samen met jou een ijzersterke strategie te ontwikkelen. Dat start bij ons altijd met een helder kop-staarttraject, ons zogenaamde Plan de Champagne. Daarna helpen we je ook graag met de uitrol van de strategie, bijvoorbeeld door het maken van content of copy of door het ontwikkelen van een nieuwe site.

Dus zit jouw bedrijf in een sleur en wil je graag de koers weer op scherp zetten? Je weet ons te vinden.

Plan de champagne

ontdek onze unieke aanpak

Bureau's doen voor 80% hetzelfde. Ons Stal-DNA maakt het verschil voor die andere 20%. En dat doen we met ons Plan de Champagne. Een soepel proces met onderscheidende resultaten.

Lees meer
Wall of fame
Stalsessie
1
2
Go / no go
3
Concept
4
Uitwerking
5
Bull of shit?
6
Feedback
7
Champagne