Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Employer branding

Je DNA laten stralen om personeel aan te trekken en te houden

Hoe je intern bent en doet, straal je uit naar buiten. De impact hiervan is groter dan je denkt. Om je DNA te behouden heb je de juiste mensen nodig binnen je organisatie. Hoe trek je deze mensen aan, en belangrijker: hoe houd je ze vast? Dat is employer branding op zijn best. Wat houdt het verder in, wanneer zet je een employer branding campagne in en vooral belangrijk: wanneer klop je aan bij Stal? Ons antwoord: als jij via unieke en spraakmakende methodes nieuwe collega’s aan wilt trekken. Dit is hoe wij het aanpakken. 

Lees meer over employer branding
Stal overleg

De strijd om het talent

Employer branding is een chiquer woord voor werkgeversimago. Alles met betrekking tot employer branding draagt bij aan het zoeken en vinden van het juiste personeel. Door het grote aanbod van banen is personeel vinden best een lastige opgave. Belangrijk hierbij is personeel vinden dat echt bij jouw bedrijf past. Hoe trek je dit personeel aan? En hoe straal je jouw DNA uit naar buiten? 

 

Neem als voorbeeld ons motto: ‘Goede ideeën hoeven echt niet uit een grachtenpand te komen’. Een motto dat in het DNA van Stal zit en we ook naar buiten uitstralen. Het gevolg? Medewerkers die perfect aansluiten bij het karakter van de Stal.

Meeting in de Stal

Eerst een stapje terug

Soms loop je in een traject vast. Vaak stellen wij dan de vraag: ‘wat wil je dat jouw bedrijf uitstraalt, zowel naar binnen als naar buiten?’. Als je bij Stal aanklopt helpen wij jou bij het definiëren van een nieuwe bedrijfsstrategie. Als je intern de koppen dezelfde kant op hebt, ben je klaar om dit uit te stralen naar buiten!  

 

Hierin is employer branding essentieel als je personeel zoekt die zich identificeert met de (vernieuwde) visie van je bedrijf. Het helpt bij het aantrekken en behouden van talent dat past bij de nieuwe koers. Hier springt Stal in. Wij zorgen dat je bedrijf aantrekkelijker wordt voor zowel potentiële als huidige medewerkers.  

75 nieuwewerknemers in no-time? Say no more.

Docura Thuiszorg kwam bij ons met de vraag: hoe kunnen we 75 vakantiekrachten krijgen die we tijdens de zomer in kunnen zetten? Ons antwoord: een employer branding campagne. Dit is hoe wij het aan hebben gepakt.  

Een wervingscampagne die het DNA van Docura behoudt, maar wel goed aansluit bij een nieuwe doelgroep. Zo werd Poetsbuddy geboren. Een naam die de vakantiekrachten van Docura in zijn geheel omvangt en op speelse manieren als marketingobject in kon worden gezet. TikTok, Instagram, Facebook en Snapchat waren de online kanalen. In combinatie met online ads was de online zichtbaarheid maximaal.   

Binnen Stal zijn we ervan overtuigd dat de combinatie van online-en offline kanalen heilig is. Dus tijd om een TukTuk in te zetten! Op verschillende locaties van verschillende scholen kwam de gepersonaliseerde TukTuk te staan waarbij we in samenwerking met GetJobsDone offline uitingen uitdeelden. Van leuke gesprekken tot posters en koeken met stickers van QR-codes. Alleen deze acties trokken in 2 maanden tijd al meer dan 50 Poetsbuddy’s aan! 

Samen verleg je grenzen

Omdat we weten dat onze kracht ook bepaalde grenzen heeft, wilde we deze grens vervagen door samen te werken met onze partners. We stellen jullie voor aan onze partners LeadLogic en GetJobsdone, ook wel genoemd: Vakantiepower.

LeadLogic is de dynamische performance club die op de juiste manier de juiste informatie bij de desbetreffende doelgroep krijgt. GetJobsDone figureert als marktplaats voor studenten werkplekken. Offline of online, zij helpen je de beste mensen te vinden om jouw bedrijf te promoten. Je merkt het al: gezamenlijk hebben we alle facetten in huis voor een succesvolle employer branding campagne. 

 

Richard in gesprek

Hoe realiseren we de perfect passende campagne?

Elke campagne heeft zijn eigen aanpak nodig. Het DNA van elk bedrijf is anders, daarom is ook elk proces uniek. Een perfect voorbeeld is Poetsbuddy. Hier kwam tijdens de kick-off snel naar voren dat er een nieuw concept bedacht moest worden. Dit concept wordt door Stal in samenspraak met de klant besproken. Tevreden? Wij gaan aan de slag. De concepten worden visueel en tekstueel uitgewerkt, waarbij de strategie en DNA altijd leidend is in het proces. Na het bedenken is het tijd voor het echte werk: de uitvoering. Offline en online vullen elkaar aan en wisselen elkaar af. Tijdens het uitvoeren van de campagne houden we zorgvuldig de resultaten bij en sturen bij waar nodig. Alles zodat het gewenste resultaat wordt behaald en iedereen tevreden is.

Meeting in de woonkamer

Je weet ons te vinden!

Bij Stal begrijpen we dat employer branding essentieel is om het juiste personeel aan te trekken en te behouden. Met innovatieve strategieën en samenwerkingen, zoals met LeadLogic en GetJobsDone, zorgen we dat jouw bedrijfs-DNA opvalt in een competitieve arbeidsmarkt. Neem contact met ons open ontdek hoe we ook voor jouw bedrijf een toffe employer branding campagne kunnen opzetten!

Plan de champagne

ontdek onze unieke aanpak

Bureau's doen voor 80% hetzelfde. Ons Stal-DNA maakt het verschil voor die andere 20%. En dat doen we met ons Plan de Champagne. Een soepel proces met onderscheidende resultaten.

Lees meer
Wall of fame
Stalsessie
1
2
Go / no go
3
Concept
4
Uitwerking
5
Bull of shit?
6
Feedback
7
Champagne