Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
21
August
2023

Merkbeloftes

Betrouwbaarheid uitstralen en klanten aan je binden? Stel merkbeloftes op. Daarmee beloof je de klant, jezelf en je collega’s wat ze van jou mogen verwachten.

Wat zijn die merkbeloftes precies?

Merkbeloftes zijn toezeggingen die jij doet aan je klant, je collega’s en jezelf. Ze vormen de solide basis van jouw bedrijfsvoering. Alles wat jouw bedrijf doet draagt bij aan het volbrengen van die merkbeloftes. Je merkbeloftes komen voort uit jouw kernwaardes en waardestrategie. Want als je weet wie je bent en wat jouw bedrijf onderscheid van de rest, weet je ook wat je je klant kan beloven.

Maak jij je beloftes niet waar? Dan voel je de gevolgen. Neem bijvoorbeeld supermarktketen Jumbo. Hun overkoepelende belofte is ‘vlot winkelen’. Zij formuleerden daarbij zeven zekerheden die daar direct of indirect voor zorgen. De meest bekende is ‘derde in de rij, kassa erbij’. Lukt dat niet, dan krijgt de klant de boodschappen gratis. Een heldere merkbelofte om het overkoepelende doel van Jumbo waar te maken!

Waarom jouw organisatie niet zonder merkbeloftes kan?

Het positieve effect van merkbeloftes zijn merkbaar over twee sporen. De eerste is vooraf: door je merkbeloftes duidelijk kenbaar te maken is voor potentiële klanten in één keer duidelijk wat ze van jou en jouw bedrijf mogen verwachten als ze met je in zee gaan. Ze weten daardoor ook waarop ze je mogen aanspreken als er niet voldaan wordt aan de wens. Dat schept duidelijkheid en wekt vertrouwen.

Het tweede effect merk je achteraf. Als een klant ervaren heeft dat jij je beloftes nakomt, zal die klant jou herinneren als een betrouwbare en transparante partner. Dat maakt hen loyaal voor een volgende keer dat ze je nodig hebben en maakt klanten geneigd om positieve verhalen over je te delen met mogelijke nieuwe leads.

Samen met Stal jouw merkbeloftes waarmaken

Met onze beproefde aanpak, Plan de Champagne, zorgen we ervoor dat jouw merkbeloftes doordringen tot in de fundering van je organisatie. Het resultaat? Een organisatie die haar merkbeloftes naleeft en uitstraalt naar klanten, partners en medewerkers. Klaar om een sterk en betrouwbaar merk imago te creëren met overtuigende merkbeloftes? Neem contact met ons op.