Conceptontwikkeling en branding van een nieuw sportconcept
Fit worden in een nog persoonlijkere omgeving dan zijn reguliere sportscholen: dat wilde Jesse-Bo Leenders, CEO van sportschool LifeCity maar al te graag. Wij werden aangehaakt voor de branding van zijn nieuwste sportconcept.
De vraag
Na een succesvolle rebranding in 2022, waarbij LifeCity flink groeide in leden en helderheid in hun merkbelofte, werden we opnieuw benaderd door Jesse-Bo. Dit keer vroegen ze ons om mee te denken over een nieuw concept: LifeCity Studio. We waren al vroeg betrokken, wat ons de kans gaf om inhoudelijk bij te dragen, inclusief de naamgeving.
De samenwerking begon met een Stalsessie, waarin we samen de kernwaarden en eigenschappen van het nieuwe concept bepaalden. Dit werd de basis voor een helder DNA en een onderscheidende merkstrategie. Ons doel: een concept dat niet alleen aansluit bij de identiteit van LifeCity, maar ook uniek genoeg is om zelfstandig te schitteren.

Het proces
Na het vaststellen van de kernwaarden werkten we deze verder uit naar een sterk merkverhaal en een waardestrategie. We beantwoordden vragen zoals: Wat maakt LifeCity Studio uniek ten opzichte van concurrenten? Deze inzichten gaven richting aan ons designteam. Op basis van het DNA en de moodboards van de klant ontwikkelden zij een passende visuele identiteit: kleuren, fonts en vormen die de kernwaarden versterken.
In nauwe samenwerking met LifeCity ontstond een onderscheidende huisstijl, die in lijn ligt met het hoofdmerk, maar voldoende uniek is. Het nieuwe concept heet LifeCity Studio, waar leden straks door middel van een kort maar krachtige circuittraining hun hele lichaam een work-out geven. Alles werd vastgelegd in een fysiek brandbook, een tastbare gids voor de identiteit en stijl van LifeCity Studio.
Het resultaat? Een onderscheidend concept en een succesvolle samenwerking!

Start nu jouw (RE)branding traject
