Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Restaurant Coava

Positionering Coava

Coava vroeg ons om hun merk beter op de kaart te zetten, en dat doen we natuurlijk met plezier! Samen creëerden we een helder positioneringsdocument, waarin we hun merkwaarden, doelgroep en markt scherp in beeld brachten, zodat ze precies weten hoe ze zich kunnen onderscheiden en waar ze op moeten letten voor de toekomst.

Klant
Restaurant Coava
Diensten
Content
Jaar
2024
De vraag

De vraag

Het uitstralen van je merkidentiteit is cruciaal, maar wat als je dat niet helemaal duidelijk hebt voor jouw bedrijf? Dat is de reden dat Coava ons benaderde om hun positionering te verfijnen. Dat doen we natuurlijk graag! We hebben samen een helder en uitgebreid positioneringsdocument neergezet.

Om de merkessentie van Coava écht te achterhalen, begonnen we met een diepgaand onderzoek naar hun waarden, doelgroep en markt. Tijdens een kick-off stalsessie spraken we met het team om een duidelijk beeld te krijgen van Coava’s visie, bedrijfswaarden, en gewenste positie in de markt. Dan praten we niet alleen over de merkbeloftes, maar ook informatie over de doelgroep zodat we goede persona ’s kunnen creëren. Dit is belangrijk om een goed beeld te krijgen van de doelgroep, zo weten we ook hoe we hen het beste kunnen benaderen.

No items found.
Het proces

Het proces

In het positioneringsdocument vind je onder andere analyses van concurrenten, specifieke persona’s voor doelgroepen, en ons vaste Treacy en Wiersema-model kon ook niet ontbreken. Dit model hielp ons om Coava’s onderscheidende vermogen scherp te stellen. Het hele proces was gericht op het verduidelijken van de unieke merkidentiteit waarop ze kunnen voortbouwen. Zo is het nu bijvoorbeeld duidelijk welke informatie ze nou écht willen delen op social media om hun klanten voor hun te laten kiezen!

Om deze strategie tastbaar te maken, hebben onze designers het document helemaal in de stijl van Coava vormgegeven. Deze fysieke tool zorgt ervoor dat Coava’s team op elk moment terug kan kijken naar hun merkidentiteit en strategie, een praktisch hulpmiddel voor interne communicatie, en voor het afstemmen van toekomstige (marketing)beslissingen. En het straalt natuurlijk veel professionaliteit uit, win win!‍

Start nu jouw (RE)branding traject

Richard Todd profielfoto