Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Dutch Media Week

Een naam en online netwerk vergroten

Branding
Content
webdesign
Activatie

De naam en het netwerk vergroten

De Dutch Media Week is in de mediawereld ondertussen een echt begrip geworden. Van 2 tot en met 8 oktober wordt hier de ontwikkeling van de media en impact ervan op mens en maatschappij getoond. Hun doel? Zorgen dat er een platform geboden wordt waar makers en het publiek met elkaar in contact komen. Zo brengen zij mensen uit verschillende disciplines bij elkaar om van elkaar te leren en samen te creëren. Bovendien zorgt dit evenement ervoor dat je even stilstaat bij de impact die media heeft op ons dagelijks leven.

In 2023 vond de achtste editie van dit evenement plaats.

 

Dutch Media Week kwam bij ons met de vraag: “Hoe kunnen wij online onze naam vergroten en het netwerk verbreden?” Say no more, wij gingen voor ze aan de slag!

Let’s get started!

Het netwerk online vergroten dus; daar weten onze contentmarketeers wel raad mee. Het hele avontuur begint met een kick-off, waar we samen alle wensen van de klant bespreken en de kern van Dutch Media Week naar boven brengen. Daar kwamen we tot de conclusie dat er vooral verwondering en impact aanwezig moet zijn in de gehele look and feel.

Check, check, dubbelcheck

Als dat allemaal rond is, is het tijd om het plan op te stellen. Dat is vooral bij een opdracht zoals deze zeer belangrijk, aangezien er een duidelijke einddatum is. Zo werd het contentplan geboren: een duidelijk uitgeschreven verhaal met een compleet overzicht van het invullen van de social mediakanalen. Hierin werd duidelijk dat de content in 3 categorieën verdeeld kan worden:

  1. Hero-content is content die waarde toevoegt voor de lezer, die hoog-over de centrale boodschap van de plaatser verspreidt en niet per definitie geschreven wordt op conversie. Je prikkelt de interesse van de ontvanger, zorgt dat ze geëngageerd raken met jouw merk.
  2. Hub-content is content die geplaatst wordt in reeksen, of hubs, rondom een thema. Dit is content waarvoor mensen opeen gegeven moment voor terugkeren naar jouw merk, die op regelmatige basisdezelfde triggers aanraakt zodat men gewend raakt en de essentie blijft hangen. In het geval van Dutch Media Week zijn dit bijvoorbeeld series als 5-vragen-aan en de binnenkijkers.
  3. Hygiene-content is content die meer snel en praktisch van aard is. Praktische informatie over het programma, name-dropping, ticket info, et cetera.    

Om de zichtbaarheid van het event zo veel mogelijk te vergroten, hebben wij ons als Stal geconcentreerd op de hero-content. Ook dit werd verdeeld, wanneer moest de hero-content gepost worden, wanneer was het belangrijk om hub-content te plaatsen? Dit alles staat netjes uitgewerkt in het contentplan.

Succes moet je vieren

Op het moment dat Dutch Media Week hier ook mee akkoord was, was het dan toch echt tijd om te gaan beginnen. Onze content marketeers, designers en strategen legden hun creatieve breinen samen en kwamen zo op de best passende content voor dit evenement.

 

Tien weken lang hebben wij de hero-content voor Dutch MediaWeek verzorgd, en wat was het een succes! Bij elke post maakte we weer nieuwe impact op de mediawereld. Laat dat nou precies zijn wat we graag wilde bereiken.

champagne moment

"Stal heeft op een betrokken, bevlogen en professionele wijze bijgedragen aan het vergroten van de online zichtbaarheid van Dutch Media Week.”