De naam en het online netwerk vergroten
Dutch Media Week, vroeg Stal om hun online aanwezigheid te vergroten en hun netwerk te verbreden, wat we deden door een doordacht contentplan te ontwikkelen en gedurende tien weken de hero-content te verzorgen.
De vraag
De Dutch Media Week is in de mediawereld ondertussen een echt begrip geworden. Van 2 tot en met 8 oktober wordt hier de ontwikkeling van de media en impact ervan op mens en maatschappij getoond. Hun doel? Zorgen dat er een platform geboden wordt waar makers en het publiek met elkaar in contact komen. Zo brengen zij mensen uit verschillende disciplines bij elkaar om van elkaar te leren en samen te creëren. Bovendien zorgt dit evenement ervoor dat je even stilstaat bij de impact die media heeft op ons dagelijks leven.
In 2023 vond de achtste editie van dit evenement plaats.
Dutch Media Week kwam bij ons met de vraag: “Hoe kunnen wij online onze naam vergroten en het netwerk verbreden?” Say no more, wij gingen voor ze aan de slag!
Het proces
Het begon met een kick-off, waarin we samen met de klant hun wensen en kernwaarden onderzochten. Voor Dutch Media Week kwamen verwondering en impact centraal te staan in de look and feel. Vervolgens stelden we een gedetailleerd contentplan op, essentieel vanwege de vaste einddatum. Dit plan verdeelde de socialmediacontent in drie categorieën:
- Hero-content, gericht op waarde en merkbetrokkenheid.
- Hub-content, consistente series zoals "5-vragen-aan".
- Hygiene-content, praktische informatie zoals tickets en programma.
Om de zichtbaarheid van het event zo veel mogelijk te vergroten, hebben wij ons als Stal geconcentreerd op de hero-content, zorgvuldig getimed voor maximale zichtbaarheid. Na akkoord van Dutch Media Week begon ons team van contentmarketeers, designers en strategen met maken. Tien weken lang hebben wij de hero-content voor Dutch MediaWeek verzorgd, en wat was het een succes!