Herpositionering LifeCity
Een herpositionering met een nieuwe, frisse stijl. LifeCity zet een gezamenlijke stip naar de horizon met een vernieuwde identiteit.
De vraag
Hoe positioneer je de identiteit van een bedrijf, of in dit geval van LifeCity? Een sportclub met vier vestigingen met elk zijn eigen doelgroep. Verschillend, maar wel met een delende factor: het DNA. Na twee onzekere jaren ziet het er eindelijk naar uit dat de fitnessclub openblijft. Fijn! Maar dat vraagt om verbeteringen binnen de identiteit. Hoe doen we dat? Met een herpositionering, gepaard met een vernieuwde identiteit.
Een kleine verandering, maakt een wereld van verschil. LifeCity is het levende bewijs. Dankzij een twist aan hun oude logo, past het volledig bij de merkstrategie. Doe dit in combinatie met een nieuw kleurenpallet en je hebt binnen no-time een nieuwe, frisse stijl.
Maar…voordat de nieuwe stijl aan bod komt, pakken we eerst de merkstrategie aan. Strakker dan strak, zodat iedereen LifeCity herkent. This is how we do it.

Het proces
Een herpositionering start bij de kern. Bij Stal doen we dat op onze eigen(wijze) manier met een Stalsessie. Hierin ontdekken we, door verhalen en intrinsieke motivatie, het unieke verhaal van LifeCity. Vervolgens vertalen we dit naar de kernwaarden: energiek, samen, vooruitgang – het DNA van de community. Hieruit vloeit de bedrijfsstrategie: LifeCity biedt fitness, wellness en services, met persoonlijke aandacht en kwaliteit.
De waardestrategie van Treacy & Wiersema positioneert LifeCity uniek: een plek waar vriendschappen ontstaan en doelen centraal staan. Dit integreren we in de huisstijl. Het logo krijgt een touch-up en een nieuw kleurenpalet versterkt de uitstraling. Dit proces bundelen we in een brandbook, waarin kernwaarden, strategie en visuele identiteit samenkomen – dé basis voor een consistente en krachtige merkuitstraling.


Start nu jouw (RE)branding traject
