Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
LifeCity

Herpositionering

Branding
Content
webdesign
Activatie

Een herpositionering met een nieuwe, frisse stijl. LifeCity zet een gezamenlijke stip naar de horizon met een vernieuwde identiteit.

De klantvraag


Hoe positioneer je de identiteit van een bedrijf, of in dit geval van LifeCity? Een sportclub met vier vestigingen met elk zijn eigen doelgroep. Verschillend, maar wel met een delende factor: het DNA. Het is tijd om een gezamenlijk stip naar de horizon te zetten. Na twee onzekere jaren binnen de sportbranche ziet het er eindelijk naar uit dat de fitnessclubs openblijven. Fijn! Maar dat vraagt om verbeteringen binnen de identiteit. Die positieve feeling willen we erin houden. Hoe doen we dat? Met een herpositionering, gepaard met een vernieuwde identiteit.

Een kleine verandering, maakt een wereld van verschil. LifeCity is het levende bewijs. Dankzij een twist aan hun oude logo, past het volledig bij de merkstrategie. Doe dit in combinatie met een nieuw kleurenpallet en je hebt binnen no-time een nieuwe, frisse stijl. Maar… voordat de nieuwe stijl aan bod komt, pakken we eerst de merkstrategie aan. Strakker dan strak, zodat iedereen LifeCity herkent. This is how we do it.

Merkstrategie

LifeCity met een vernieuwde uitstraling

Een herpositionering begint bij de basis. Bij Stal pakken we het op onze eigen(wijze) manier aan. We beginnen namelijk met de Stalsessie. Hierin dagen wij LifeCity uit om alles over hun merk te vertellen. Voor wie heb je bewondering? Wat inspireert jullie? Waarom komen jullie elke dag je bed uit? En dat doen we met intrinsieke motivatie. Je hoeft dus niks voor te bereiden. Vanuit het ene verhaal komt altijd weer een ander verhaal voort. En zo komen we achter het verhaal van LifeCity. Met tussentijdse oplevering zorgen wij voor een passend eindresultaat. Dat is ons doel. Altijd.

Om dit in kaart te brengen hebben wij twee persona’s ontwikkelt die perfect laten zien hoe de doelgroep eruitziet.

Kernwaarden

Tijd om daad bij het woord te voegen. Want een nieuwe uitstraling komt niet uit de lucht vallen. Het vloeit allemaal voort vanuit de kernwaarden. De kernwaarden inspireren en vertellen waar LifeCity voor staat. Kernwaarden zijn je DNA. En zonder DNA besta je niet. Energiek, samen en vooruitgang. De community van LifeCity is een veilige plek waar iedereen zich thuis voelt. Dat omschrijft LifeCity.

Bedrijfsstrategie

De visie voor de toekomst. Dat zetten we neer met de bedrijfsstrategie. LifeCity is een fitnessclub die hun leden helpt bij het bereiken van persoonlijke en lichamelijke doelen. LifeCity biedt daarom verschillende onderdelen in de gyms. Fitness, welness en services. Alles is er. Het hele pakket. Waar blijkt dat uit? LifeCity zet net dat stapje extra. One of a kind. Van een menukaart tot aan een perfect aangemeten plan. Aan alles wordt gedacht voor de beste ervaring.

Waardestrategie

De volgende stap: de waardestrategie van Treacy & Wiersema. Een unieke positie in de markt is belangrijk. De dienst die LifeCity levert is niet uniek, maar de aanpak wel. Dat laten we zien met de waardestrategie. Uniek. Dat is LifeCity. Deze beleving ervaar je alleen bij LifeCity. Een club waar vriendschappen ontstaan en waar iedereen zich thuis voelt.

Een persoonlijke aanpak. Daar is LifeCity goed in.  Wat je doel ook is, je leefstijl staat daar centraal. Ze geven wat je verwacht, zonder dat je er om vraagt. Vanaf het moment dat je binnenstapt.  Persoonlijk aandacht gecombineerd met vakmanschap en de drive voor kwalitieit. Dat is wat LifeCity, LifeCity maakt.


LifeCity met een vernieuwde uitstraling

Die merkstrategie vertalen we door met een touch-up van de huidige stijl. Hetzelfde logo, maar dan nét een stapje verder. Het epicentrum als middelpunt, waar iedereen bij elkaar komt. In combinatie met een nieuw kleurenpalet, is de huisstijl zo goed als nieuw. Beeldmerk, menukaarten en truien.  Aan alles is gedacht, met nieuwe uitingen is het plaatje compleet.

Dit bundelen we samen in een brandbook. Van A tot Z staat hierin beschreven waar LifeCity voor staat en hoe ze eruitzien. Wij gaan alles langs. De kernwaarden, waardestrategie en merkbelofte. Dat is niet het enige want dat die elementen vertalen we door naar de huisstijl. Het logo, beeldelementen lettertype gebruik. Noem het maar op. Alles zodat jij een sterke basis hebt die je overal kan doorvoeren.

champagne moment