Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Vandals van jan

Concept ontwikkeling en design voor een unieke ingang

Jan van Dalen, eigenaar van de particuliere tak van M2 Vloeren, was het beu: al die saaie, simpele of soms zelfs lelijke schoonloopmatten op de meest prachtige vloeren waren voor hem een doorn in het oog. Dat kan anders, dacht hij, en hij schakelde daarbij ons in als creatieve partner.

Klant
Vandals van jan
Diensten
Webdesign & development
Branding
Jaar
2024
De vraag

MATTEN MET EEN Verhaal

Jan achterhaalde via zijn leverancier dat de matten ook in allerlei andere kleuren, vormen en patronen gemaakt konden worden. Zo werd een zaadje geplant. Toen de tijd rijp was wilde Jan doorpakken op zijn idee: we startten samen een MVP-traject op onder het label van M2 Vloeren, genaamd Vandals van Jan. Zo’n MVP-traject is een snelkookpan, waarin we samen in een paar maanden zoeken naar het most valuable product. Let’s go!

Stal ontwerpt op basis van de verhalen een mat. Maar met alleen matten waren we er nog niet. De matten moesten natuurlijk ook zichtbaar worden voor het grote publiek. We ontwikkelden een ongecompliceerde website met een strakke uitstraling en stelden een eerste marketingstrategie op waarmee Jan zelf uit de voeten kon.

No items found.
Het proces

VAN branding tot website

‍Voorop stond dat de vloermatten niet alleen maar mooi moesten zijn. Er moest een verhaal achter zitten. Dus daar zijn we begonnen. Team copy sprak Jan over wie hij is, wat voor hem belangrijk is in het leven en wat grote thema’s zijn voor hem. De verhalen die daaruit kwamen schreven we op als zes kort maar krachtige boodschappen: de ideeën voor de eerste zes matten waren geboren.

‍Toen waren de designers aan zet. Op basis van de verhalen gingen ze aan de slag. Welke stijl past erbij, en is uniek? En wat past bij Jan? Ze voerden een klein concurrentieonderzoek uit en stelden moodboards samen voor iedere mat. Op basis daarvan maakten ze vele eigen designs. Ze bleven de matten tweaken met feedback van elkaar en van Jan, tot er zes unieke ontwerpen lagen die perfect pasten bij de verhalen en bij Jan zelf.

Start nu jouw (RE)branding traject

Richard Todd profielfoto