Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
SRO

SRO laten groeien? Zo doen wij dat!

Branding
Content
webdesign
Activatie

Wat SRO doet in één woord? Samenwerken. SRO is een maatschappelijk bedrijf dat streeft naar een gezond, vitaal en prettig leven voor iedereen. SRO had een duidelijke wens: zichzelf online sterker neerzetten, vooral op social media. Let’s go!

Handen uit de mouwen

SRO beheert, onderhoudt en exploiteert gemeentelijk vastgoed. Van zwembaden en sporthallen tot multifunctionele accommodaties, SRO zorgt dat de faciliteiten tiptop in orde zijn. Maar alle SRO-locaties straalden online nog geen uniformiteit uit. Tijd om de handen uit de mouwen te steken.

Templateboek

We brainstormden over dit vraagstuk, en kwamen met een oplossing die meerdere vliegen in één klap slaat: een templateboek voor social media. Alle sociale kanalen van de SRO-locaties, met name de zwembaden, krijgen op die manier een herkenbare uitstraling. En door de vormgeving en werkwijze voor alle locaties op een toegankelijke manier gelijk te trekken, kunnen alle medewerkers op een laagdrempelige manier werken met de templates!

Het concept staat! Door naar de huisstijl. Samen met SRO definieerden we dat er grofweg drie soorten posts geplaatst worden op de kanalen van de SRO-locaties: algemene posts, posts die gaan over innovatie en veranderingen op de locatie en posts die oproepen tot interactie. De drie posts kregen ieder een template-set met als themakleuren respectievelijk helderblauw, donkerblauw met paarse accenten en lichter blauw met streepjes en groene accenten. De kleuren stralen helderheid, stabiliteit en zekerheid uit, en passen goed bij de kleuren die veelal te vinden zijn bij de zwembaden.

Canva & kennisvideo's

Nadat SRO ook enthousiast bleek over het ontwerp was het tijd om het concept om te zetten naar de praktijk. Voor SRO is het belangrijk dat de medewerkers van hun locaties zelfstandig aan de slag kunnen met de socials. Daarom hebben we de templates in Canva gezet. Canva is een online tool, toegankelijk voor iedereen, waarin eenvoudig beeld bewerkt kan worden in de juiste huisstijl.

Omdat niet iedereen weet hoe bijvoorbeeld Canva werkt, of hoe je het best een caption schrijft voor social media of hoe je omgaat met vervelende reacties, besloten we een reeks instructievideo’s op te nemen. Daarmee kunnen alle collega’s van SRO een basiskennis opdoen voor het gebruik van social media voor hun organisatie. Zo kan iedereen uit de voeten met de templates!

Better together

Uit onze samenwerking voor de templates en de video’s is een mooie long-term samenwerking gegroeid. Zo zijn onze designers momenteel bezig met het ontwerp van de bestickering van schoonmaakrobot SRObby. Een schattige en stoere robot die binnenkort bij SRO de vloeren zal gaan schrobben. Die moet natuurlijk wel bij de uitstraling van het merk passen!

champagne moment