SRO laten groeien? Zo doen wij dat!
Wat SRO doet in één woord? Samenwerken. SRO is een maatschappelijk bedrijf dat streeft naar een gezond, vitaal en prettig leven voor iedereen. SRO had een duidelijke wens: zichzelf online sterker neerzetten, vooral op social media. Let’s go!
De vraag
SRO beheert, onderhoudt en exploiteert gemeentelijk vastgoed. Van zwembaden en sporthallen tot multifunctionele accommodaties, SRO zorgt dat de faciliteiten tiptop in orde zijn. Maar alle SRO-locaties straalden online nog geen uniformiteit uit. Tijd om de handen uit de mouwen te steken.
We brainstormden over dit vraagstuk, en kwamen met een oplossing die meerdere vliegen in één klap slaat: een templateboek voor social media. Alle sociale kanalen van de SRO-locaties, met name de zwembaden, krijgen op die manier een herkenbare uitstraling. En door de vormgeving en werkwijze voor alle locaties op een toegankelijke manier gelijk te trekken, kunnen alle medewerkers op een laagdrempelige manier werken met de templates!
Het proces
Het concept staat! Door naar de huisstijl. Samen met SRO definieerden we dat er grofweg drie soorten posts geplaatst worden op de kanalen van de SRO-locaties: algemene posts, posts die gaan over innovatie en veranderingen op de locatie en posts die oproepen tot interactie. De drie posts kregen ieder een template-set met themakleuren. De kleuren stralen helderheid, stabiliteit en zekerheid uit, en passen goed bij de kleuren die veelal te vinden zijn bij de zwembaden.
Nadat SRO ook enthousiast bleek over het ontwerp was het tijd om het concept om te zetten naar de praktijk. Voor SRO is het belangrijk dat de medewerkers van hun locaties zelfstandig aan de slag kunnen met de socials. Daarom hebben we de templates in Canva gezet. Daarnaast besloten we een reeks instructievideo’s op te nemen. Daarmee kunnen alle collega’s van SRO een basiskennis opdoen voor het gebruik van social media voor hun organisatie.