Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
ICOONtheater

De voorstellingen van het ICOONtheater in de spotlight zetten

Branding
Content
webdesign
Activatie

Sssst, de voorstelling begint! Het ICOONtheater staat sinds 2010 bekend als hét podium van Amersfoort en zetten zich al een decennium in om de culturele organisaties uit de regio een betaalbaar podium te bieden voor hun voorstelling of concert. De line-up voor 2024/25 is rond, dus aan ons de taak om deze bekend te maken onder de liefhebbers van het toneel!

HET DOEK GAAT OPEN

Om het theaterseizoen van 2024/25 in te kunnen luiden zocht het ICOONtheater een manier om hun voorstellingen herkenbaar te maken. Zij klopten bij ons aan voor een aansprekende brochure, met een stijl die later naar meerdere uitingen overgezet zou kunnen worden. Daar weten wij wel raad mee, dus aan de slag!

BREAK A LEG!

Projecten zoals deze beginnen wij altijd met een kick-off. Op deze manier kunnen we kennis maken met de klant en hun ideeën. Bij ICOON ging dit gemakkelijk, zij hadden een duidelijk plan; een overzichtelijke, aansprekende brochure die de mensen uit Amersfoort en omstreken enthousiast maakt voor het theater. Nadat we dit hebben besproken vragen we verder, want waarom maken we deze brochure en wat wil ICOON hiermee bereiken? Met de kick-off komen we op de volgende pijlers uit:

 

-      Herkenning: de brochure en posters moeten ervoor zorgen dat mensen (zowel vaste als nieuwe gasten) in aanraking komen met het ICOONtheater en hiermee een herkenning opbouwen

-      Persoonlijk: Gasten in aanraking laten komen met ICOON betekent een persoonlijke touch; wie zit er nou achter ICOON?

-      Tastbaar: Het stukje offline is erg belangrijk; iets tastbaars maken zorgt voor een unieke manier van herkenning. Door de geprinte media krijgt het boekje een functie waardoor hij het hele jaar door gebruikt kan worden.

 

Als laatste krijgt de klant nog een stukje huiswerk mee. Hoe zien zij de brochure voor zich? Hebben ze ideeën voor de stijl?

DE GROOTSTE ROL

Wanneer we alle gegevens en het huiswerk van de klant hebben verzameld, kunnen we het dan echt waar gaan maken. Beginnende bij de brochure, die de basis van alle andere uitingen werd. Uiteraard speelt design in dit project grootste rol. Wanneer de brochure is bekeken en goedgekeurd door ICOON gaan we met de cover verder en passen we deze toe op posters die nu in het gebouw en in de omgeving te vinden zijn.

 

En dat was nog niet alles! Wij bundelden onze krachten samen met onze collega’s van Signploeg en maakte een geweldig ontwerp voor een TukTuk. Dit vertegenwoordigde nog eens onze pijlers: want wat is er nou herkenbaarder dan een TukTuk? Daarnaast ook de vraag voor een aantal beachvlaggen, zodat de stand goed op zou vallen. Op deze manier hadden we nog twee opvallende offline uitingen in handen. Chapeau!

APPLAUS!

Op 8 juni 2024 was het dan zo ver; de posters hangen, de brochures liggen klaar en de TukTuk rijdt gezellig rond! Op het ViVa Vathorst Grachtenfestival worden al onze gemaakte uitingen tentoongesteld voor alle muziekliefhebbers die daar rondlopen. Compleet met steltenloper, TukTuk en beachvlaggen zorgt ICOON ervoor dat hun brochures en andere uitingen extra opvallen!

 

champagne moment