Vier de nationale nachodag
Jaarlijks is er een Nationale Nachodag. Waarom hier maar één dag van maken als we dit ook elke dag kunnen vieren? Met de nieuw ontworpen marketingstrategie van Stal uit Amersfoort is het elke dag nachodag!
De vraag
16 september is door Popocatepetl uitgeroepen tot Nationale Nachodag. Dit jaar heeft Stal een campagne bedacht voor deze dag met een succesvolle marketingstrategie. Van concept tot ontwerp, alles is tot in de puntjes uitgedacht.
Voordat onze creators zijn begonnen aan het concept van de campagne en de marketingstrategie moesten er doelen worden vastgesteld. Waarom gaan we deze actie doen en wat wil Debuut uit deze actie halen?
In het gesprek met Debuut waren er drie pijlers die belangrijk waren in deze campagne:
- Volume: meer gasten op maandag, dinsdag en woensdag
- Frequentie: gasten die vaker terugkomen
- Besteding: gasten die meer besteden
Benieuwd hoe dit tot uiting is gekomen? Scrol dan snel verder.

Het Proces
Naast een marketingstrategie en de campagne bedachten we ook de Nachonale kraskaart: De kraskaart speelt eengrote rol in deze actie. Kras jij drie dezelfde prijzen, dan kan je de kraskaart bij je volgende bezoek inleveren en kun je de prijs innen. Als je dan ook je gegevens hebt ingevuld, maak je kans op 1 van de 3 hoofdprijzen.
Naast de kraskaarten hebben we ook tafelkaarten, posters, flyers en een website ontworpen. Om nog meer bereik te creëren zijn er ook social media posts geschreven en ontworpen, die gedeeld werden op de pagina’s van alle deelnemende restaurants. Om ervoor te zorgen dat alle restaurants op hetzelfde moment de posts plaatsen hebben we een content planning gemaakt.


Start nu jouw (RE)branding traject
