Rebranding

Rebranding De Ontwikkelwijzer

Fris en vernieuwend. Dat is de branding van De Ontwikkelwijzer. En dit is hoe we het hebben gerealiseerd.

De Ontwikkelwijzer maakt de wereld van werkenden mooier door hen handvatten te bieden om te blijven ontwikkelen. De opleiders van De Ontwikkelwijzer helpen de leergierigen bij het zetten van de volgende stap op de arbeidsmarkt, door gebruik te maken van het STAP-budget. Aan ons de taak om de branding van De Ontwikkelwijzer te ontwikkelen met een creatief concept van een fris en vernieuwend UX. Let’s go!

De bijbel: het brandbook

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen; maar het brandboek is de bijbel van het bedrijf. Om het DNA van De Ontwikkelwijzer te bepalen, gaan we de klant tot in de kern onderzoeken. Dat doen we tijdens onze waardevolle Stalsessie. Waarom doe je wat je doet? Waar staan jullie voor? Waar blinken jullie in uit? En nog meer vragen om tot die DNA te komen. Alles wat de klant tijdens deze sessie verteld, is voor ons waardevol.

Nu weten we tot in de puntjes waar De Ontwikkelwijzer voor staat en wat hun karakteristiek maakt. Want het platform inspireert en neemt de klanten bij de hand. Ze staan voor lang leven ontwikkelen en zijn verbonden met de andere labels. Zo hebben we ook kennis gemaakt met de doelgroep, maar leerden we ook alles over het STAP-budget kennen. Kennis verzameld? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met het realiseren van de merkidentiteit.

De kracht van copy en design

Onze woordtovenaars gingen van start. Plezier, samen en groei. Dit is waar De Ontwikkelwijzer voor staat. Dit is de basis. De Ontwikkelwijzer inspireert en neemt cursisten bij de hand. Ze maken de wereld van werkenden mooier door hen handvatten te bieden om te blijven ontwikkelen. Het onderscheidend vermogen zit ‘m in het helpende karakter, de breedte van het aanbod en de persoonlijke touch. Maar hoe ziet dit er dan uit?

Dit is aan de creatie: de woorden vertalen naar beeld. Hoe doe je dat? We verzamelen eerst inspiratie en maken twee verschillende moodboards. Dit is het moment wanneer we samen met de klant bij elkaar komen. Wat past bij jullie? Wat voelt goed aan en wat niet? We hebben de klant gesproken en we gaan verder met bouwen.

Het resultaat? Sterk, fris en vernieuwend. Exact waar De Ontwikkelwijzer voor staat en uitstraalt. De combinatie van kleuren, font en designelementen brengen het merk tot leven. Met als hoofdelement – het hart van de eik. Een knipoog naar moederbedrijf Eikk, maar ook teken van de levenslijn. De levenslijn die eenieder doormaakt in zijn leven en carrière. Dit is de kracht van copy en design.

Om dit in kaart te brengen hebben wij twee persona’s ontwikkelt die perfect laten zien hoe de doelgroep eruitziet.

Van scratch tot een website

De bijbel, of te wel brandbook, van De Ontwikkelwijzer is compleet. We zijn er bijna. Maar eerst aan de slag met het UX-ontwerp. UX staat voor ‘user experience’. Hier ligt de focus op een duidelijk design van de website en de gebruiksvriendelijkheid. Dit is een belangrijke stap. Want de website is het visitekaartje. Zo was de wens van De Ontwikkelwijzer om de website strak en overzichtelijk te maken. Met het DNA van De Ontwikkelwijzer die goed naar voren komt. Dankzij het brandbook, is dat zo gedaan. De UX-ontwerper, onze partner in crime, heeft op deze manier de juiste richtlijnen en ingrediënten om mee aan de slag te gaan.

Check, check, dubbel check

Ontwerp klaar? Check! Gebruiksvriendelijk? Check? Klant tevreden? Check, check, check! De Ontwikkelwijzer is klaar om de lucht in te gaan. Met een fris en vernieuwend design kan De Ontwikkelwijzer de bezoekers op hun website verwelkomen. Nu het brandbook en de UX klaar zijn, zijn wij verder gaan werken aan de contentstrategie.

Rebranding nodig?