Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Online marketing
See-Think-Do-Care
Help jij je klanten tijdens hun reis naar jouw product? Gebruik dit customer journey model van Google, See-Think-Do-Care, en je zit goed. In elke fase.
Customer journey
De customer journey. Of in het Nederlands gewoon de klantreis. Een (potentiële) klant doorloopt verschillende stadia voordat hij overgaat tot aankoop van een service of product. Om een overwogen beslissing te kunnen nemen, gaat hij (online) op zoek naar informatie. Bied daarom als bedrijf relevante, waardevolle, consistente content aan voor deze klant die bijdraagt aan dit proces, in elke fase van de klantreis. Wij hanteren hierbij het See-Think-Do-Care model van Google.
Vullen die funnel
In de See-fase richt je je op het bereiken van zoveel mogelijk mensen. In de Think-fase zitten de mensen die zich aan het oriënteren zijn. De Do-fase is volledig gericht op conversie. In de Care-fase blijf je de klanten boeien en bind je ze aan je merk. Hier maak je van je klanten fans! De eerste stap is dus de omslag te maken van de focus op de ‘Koop nu’ boodschap, naar content voor de See-fase. Zo vul je de funnel. Zorg dat je genoeg helpende content hebt voor de Think-fase. En vergeet je klanten in de Care-fase niet nadat ze je product gekocht hebben.
Niet alleen content
Dit customer journey model is volgens ons – en Google – de basis van een content marketing strategie. Maar dit gaat verder dan dat. Voor het beste resultaat, baseer je al je online marketing activiteiten op dit model. Zo weet je dat in elke fase je klant goed helpt en dat je ze niet kwijtraakt onderweg.
