TRENDS; DE KUNST VAN HET BIJBLIJVEN
Je kent het vast wel: je koopt een gloednieuw paar schoenen die al wekenlang dé trend van het moment zijn. Wanneer je ze dan eindelijk ook kan gaan dragen, loopt de hele wereld alweer op een heel andere variant! De ene na de andere trend vliegt je tegenwoordig om de oren en het is soms maar moeilijk bij te houden wat er allemaal hip and happening is. Nou is dit zeker niet alleen het geval bij schoenen, want ook in de wereld van online marketing hebben we er dagelijks mee te maken!
In dit blog zullen we ons gaan richten op de trends waar we mee te maken krijgen bij websites. Wat de trends zijn die je niet aan je voorbij kan laten gaan, waarom je op deze trends moet inspelen en het allerbelangrijkste: hoe kunnen wij deze trends steeds blijven bijbenen in de digitale wereld?
EEN GLAZEN BOL
Conversie verwijst naar het omzetten van bezoekers van een website in klanten of leads. Bijvoorbeeld; wanneer een bezoeker een product koopt, een formulier invult, of zich inschrijft voor een nieuwsbrief, wordt dit een conversie genoemd. Die willen we dus uiteraard zo hoog mogelijk krijgen en houden!
Maar, hoe doen we dat? Eén van de manieren waarop we dit kunnen toepassen is het gebruik van AI: die kan tegenwoordig het gedrag van mensen op websites in de gaten houden. Blijft de muis net wat langer hangen bij het contactformulier of lopen mensen tegen problemen aan? Door dit te monitoren weet je precies wat er goed is aan je website, maar ook vooral wat beter moet. Want wist je dat bedrijven die AI in hun bedrijfsstrategie meenemen 20% hogere conversies hebben op hun website?
Daarnaast kan je met behulp van AI ook je interactie verhogen. Deze houdt de traffic op je website bij en bekijkt welke beslissingen de klanten nemen. Door dit elke keer opnieuw te registreren kan deze tool in de toekomst het gedrag van de klant voorspellen. Hierbij letten we uiteraard wel altijd op de privacy. Via deze weg kan de website ingedeeld worden op de toekomstige activiteiten van de klant. Hoe gaaf is dat!
DE MOTOR VAN ONLINE ZICHTBAARHEID
Voor het maken van marketingstrategieën is SEO onmisbaar. SEO staat voor Search Engine Optimization, wat in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie betekent. Het is een proces waarbij een website zodanig wordt geoptimaliseerd dat deze beter vindbaar en beter gerangschikt wordt door zoekmachines zoals Google.
Op deze manier gaat het niet langer alleen om het delen van ‘leuke’ content, maar vooral om inhoudelijk informatieve content. Google beloont dus eigenlijk bedrijven wanneer ze informatie delen die waardevol is voor de gebruiker, door transparantie in te zetten bij het delen van informatie en het bieden van lokale en gepersonaliseerde zoekresultaten. Trends dus!
HOE KUNNEN WIJ JE HELPEN?
De trend in websites op dit moment: chatbots! Een kwalitatieve klantenservice is cruciaal en kan helpen het aantal klanten dat je kunt bedienen te verhogen. Door de inzet van chatbots, die 24/7 bereikbaar zijn, komt er meer tijd vrij voor vragen die een chatbot niet kan oplossen. Personalisatie is essentieel voor het opbouwen van langdurige relaties met klanten. Bovendien worden chatbots regelmatig geüpdatet, wat betekent dat er geen extra scholing voor personeel nodig is.
Op deze en nog vele andere manieren zorgen wij ervoor dat elke website die we ontwikkelen altijd up-to-date blijft! Benieuwd hoe wij jouw website kunnen optimaliseren met de nieuwste trends? Neem contact met ons op, wij helpen je in de Stal graag verder om samen iets hips neer te zetten!