Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Strategie
Merkpositionering
Hoe onderscheidend is jouw merkpositionering ten opzichte van al die andere merken? En hoe kom je in het hoofd en hart van je klanten? Daar kunnen wij je bij helpen. Samen gaan we op zoek naar het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf, product of dienst. We positioneren jou in het speelveld van collega’s en concurrenten.
Merkpositionering? Hoe dan?
Elke dag worden we overspoeld met merken. Op tv, de radio, billboards en vergeet vooral alle advertenties op social media niet. En meer dan ooit zijn wij mensen er goed in al die prikkels te negeren. Maar wacht even… hoe kun je dan je merk overbrengen op de juiste doelgroep? Dat is een goede vraag. Waar we je graag bij helpen, want een merk positioneren is meer dan alleen een mooi logo maken.
Wat betekent merkpositionering eigenlijk?
Letterlijk betekent merkpositionering natuurlijk de positie die je inneemt met je merk. Maar daar zit nog veel meer achter: het gaat om een unieke plek die jij claimt in de markt en waarmee je mensen aan je verbindt. Daar gaat een hoop denkwerk aan vooraf. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat is je DNA? En vooral: hoe sluit dat aan bij een behoefte en hoe maak je die verbinding? Volgens ons bestaat een goede merkpositionering uit een aantal facetten:
- Het past bij jouw bedrijf en de mensen
- Het bepaalt wat je doet en wat je uitstraalt
- Het is van betekenis voor je klanten
- Het pakt een unieke plek in de markt
- Het maakt je merk herkenbaar
Eigenlijk is het je fundering. De basis waarop je bouwt en die bepaalt wat je doet én wie je aantrekt. Klanten, maar zeker ook medewerkers. Het is meteen een sterk staaltje employer branding. Daar wil je bij horen!
Stal + jij = goed verhaal
Wij gaan voor jou aan de slag. Of nou ja, jij eerst. In een Stalsessie vragen we je eerst alles over je merk en waar je voor staat. Daarna duiken wij in de doelgroep. Wat is de behoefte en waarin ben je met dit merk uniek in de markt? Vergeet de concurrentie niet: wat is jouw plekje in het speelveld? En dan nog hoe je dat allemaal overbrengt: tone of voice, visuele identiteit, branding.
Een merkpositioneringsvraagstuk in de Stal leidt tot een brandbook. Een boek waarin je alles leest over je merk en hoe je je merk het best overbrengt. Want hey, jouw merk moet gezien worden!
Benieuwd? Kom naar de Stal! We maken graag kennis met jou, je bedrijf en je vraagstuk. Neem contact op!
