Rebranding
Een bestaand merk, maar tijd voor iets nieuws? Een nieuwe doelgroep aanspreken of gewoon toe aan een nieuwe uitstraling? Dan is rebranding de way to go.
WAT IS REBRANDING?
Rebranding is een marketingstrategie waarbij een nieuwe naam, logo, huisstijl of een combinatie hiervan wordt ontwikkeld met als doel een nieuwe of andere identiteit neer te zetten. Oftewel: herpositionering van je merk.
WAAROM KIEZEN VOOR EEN HERPOSITIONERING?
“Verandering is de enige constante” zei de Griekse filosoof Heraclitus destijds al. De wereld verandert, mensen veranderen en daarmee hun behoeftes ook. Zo kan het dus goed zijn dat het nodig is je bedrijf of product opnieuw in de markt te zetten!
Andere redenen voor herpositionering zijn bijvoorbeeld:
- Een fusie, overname of spin-off
- Internationalisering
- Verbeteren en versterken van het imago
- Uitbreiding of aanpassing van het merkenportfolio
ZO PAKKEN WE HET AAN
We beginnen met jou. We vragen je de hemd van het lijf over je merk en waar je naartoe wilt. Dan maken we een analyse van het huidige merk, de doelgroep en alle uitingen. Vervolgens gaan we terug naar de kern. Wat is de missie en de visie van het bedrijf? Waar wil je over 10 jaar staan met je merk? We ontwikkelen een strategie en een opvallend design dat hierop aansluit. Op basis hiervan ontwikkelen we een strategie en een aansluitend design. Voor je het weet ben je weer fris en fruitig klaar voor een nieuwe fase van je bedrijfsvoering!
BENIEUWD?
Kom naar de Stal! We maken graag kennis met jou, je bedrijf en je vraagstuk. Neem contact op!