BullShit-methode
Online marketing is bullshit. Tenminste, dat horen wij mensen wel eens zeggen. En misschien klopt het ook wel. “Als ik 100 euro investeer in advertenties, is 50 euro weggegooid geld.” Niet als je het slim aanpakt. Als je het proces blijft optimaliseren, wordt die 100 euro uiteindelijk 150 euro return. Wie wil dat nu niet?
BULL OF SHIT?
Wij werken met de BullShit-methode. Is het Bull? Of is het Shit? Online marketing blijft een vak apart. Je doet het om je doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken, met als doel dat zij converteren. Ze kopen je product, lezen je blog of nemen je dienst af.
HOE WERKT DAT DAN?
Je hebt vast vragen. Maar hoe bereik je die doelgroep dan? En hoe weet je wat hen aanspreekt? Dat testen we door middel van smoke testing. Zo komen we erachter welke advertentie het beste blijft hangen bij je doelgroep. En dat is dan niet alleen A of B, maar A, B, C, D, E, F, G, H, I, of J. Door middel van klein budget per advertentie testen we welke tekst, kleuren, afbeeldingen of foto’s aanspreken bij jouw doelgroep. En daarna testen we op welke dagen of welke tijdstippen de boodschap het beste aankomt bij jouw doelgroep. En weer daarna combineren we eerdere resultaten en kijken via welk kanaal de beste conversie komt. Is het een schot in de roos (bull) dan gaan we door, en werkt het niet (shit), dan kappen we het af.
Natuurlijk met een Plan de Champagne. Drie maanden knallen, samen zitten, het net ophalen, bijschaven en doorpakken. Bijkomend pluspunt: elke drie maanden champagne.
WAT LEVERT HET OP?
Eindelijk inzicht in wat jouw doelgroep écht aanspreekt. Ja, daarvoor is een investering in euro’s nodig. Door uiteindelijk de juiste boodschap voor jouw doelgroep te vinden, levert het juist conversies en dus geld op. Waar wacht je nog op? Go for it!