Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
SunRace

Op weg naar de 3e plek van Europa

Branding
Content
webdesign
Activatie

Maak kennis met SunRace. Al 50 jaar actief binnen de fietswereld. En dan specifiek de fietsonderdelen. Van Moof, Cortina, Gazelle zijn voor hen geen onbekenden. Waarschijnlijk zitten hun producten zelfs op jouw fiets. Want van citybikes en elektrische fietsen tot aan racefietsen en mountainbikes: SunRace zorgt ervoor dat jouw fiets draait.

Dit is SunRace

Met drie ambitieuze mannen aan het roer zijn zij op zoek gegaan naar een partner die hen kan helpen het merk SunRace te laden. “Help ons om een sterk merk neer te zetten. Ons doel? De derde partij te worden.” Een bewuste keuze, want de concurrent is een gevestigde naam in de fietswereld. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Startend met een Stalsessie brachten we de kern van SunRace naar voren: samen, autonoom, ambitieus, loyaal en proactief. Met de focus op de customer intimacy. Want de klant is koning. En daar zetten zij zich keer op keer voor in.


De kracht van activatie

Samen stelden we de buyer persona vast. Want hoe kunnen we hen het best bereiken? Waar gaan zij op aan? Online, offline of juist met een gecombineerde campagne in samenwerking met de dealerpartijen waar de consument graag komt. Ze vertrouwen namelijk op hun fietshandel. Die praat hen geen slecht product aan. Kortom, focus. We combineren B2B met B2C, want ze gaan hand in hand. En daar ligt de kracht. De juiste content, in de stijl van SunRace die de wereld betreedt. Zowel online als offline.

Stap voor stap werken we toe naar het einddoel: de derde partij zijn in fietsonderdelen. Op onze eigen manier. Korte lijnen, goede communicatie en een excellente customer service. Dit voeren we door in alle lagen van de organisatie. Van HR tot aan het magazijn. Overal leeft dezelfde filosofie. We binden en boeien. Op de manier van SunRace: proactief, toegewijd en eigenzinnig. Als een peloton.

Een aanvalsplan op maat voor SunRace

Dat vraagt natuurlijk om een eigen aanvalsplan. Met alle wensen op een rijtje gingen we terug naar de tekentafel. Klaar om het plan de campagne vorm te geven. Zo weten we allemaal wat er op de planning staat. Let’s go, tijd voor actie!

Want welke middelen en welke boodschap levert het beste resultaat? Met smoke testen en trial en error proberen we alle mogelijke combinaties uit. Zo komen we erachter wat de doelgroep aanspreekt en zorgen we ervoor dat naams- en merkbekendheid vergroot wordt. We creëren, analyseren en optimaliseren de campagnes. Met als doel de ultieme campagne ontwikkelen. En dat is nog maar het begin. De tijd – en data – zal het leren en staat daarmee aan het begin van nieuwe, unieke creaties.

champagne moment