Naamsbekendheid vergroten

Naamsbekendheid vergroten Amersfoort

Naamsbekendheid vergroten met alles erop en eraan. Het doel van SunRace? De derde partij te worden naast Shimano en Sram.
Rebranding

Maak kennis met SunRace. Al 50 jaar actief binnen de fietswereld. En dan specifiek de fietsonderdelen. Van Moof, Cortina, Gazelle zijn voor hen geen onbekenden. Waarschijnlijk zitten hun producten zelfs op jouw fiets. Want van citybikes en elektrische fietsen tot aan racefietsen en mountainbikes: SunRace zorgt ervoor dat jouw fiets draait. 

 

Producten die aansluiten op de vraag van de markt, snelle levering en een persoonlijke aanpak – dat is hoe zij zich onderscheiden van de concurrenten. SunRace wil haar horizon verbreden. De wereld veroveren. En ze starten daarmee in Nederland. Maar om dat voor elkaar te krijgen, hebben ze hulp nodig.

Dit is SunRace

Met drie ambitieuze mannen aan het roer zijn zij op zoek gegaan naar een partner die hen kan helpen het merk SunRace te laden. “Help ons om een sterk merk neer te zetten. Ons doel? De derde partij te worden.” Een bewuste keuze, want de concurrent is een gevestigde naam in de fietswereld. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Startend met een Stalsessie brachten we de kern van SunRace naar voren: samen, autonoom, ambitieus, loyaal en proactief. Met de focus op de customer intimacy. Want de klant is koning. En daar zetten zij zich keer op keer voor in.

De kracht van activatie

Samen stelden we de buyer persona vast. Want hoe kunnen we hen het best bereiken? Waar gaan zij op aan? Online, offline of juist met een gecombineerde campagne in samenwerking met de dealerpartijen waar de consument graag komt. Ze vertrouwen namelijk op hun fietshandel. Die praat hen geen slecht product aan. Kortom, focus. We combineren B2B met B2C, want ze gaan hand in hand. En daar ligt de kracht. De juiste content, in de stijl van SunRace die de wereld betreedt. Zowel online als offline.

Stap voor stap werken we toe naar het einddoel: de derde partij zijn in fietsonderdelen. Op onze eigen manier. Korte lijnen, goede communicatie en een excellente customer service. Dit voeren we door in alle lagen van de organisatie. Van HR tot aan het magazijn. Overal leeft dezelfde filosofie. We binden en boeien. Op de manier van SunRace: proactief, toegewijd en eigenzinnig. Als een peloton.

Een aanvalsplan op maat voor SunRace

Dat vraagt natuurlijk om een eigen aanvalsplan. Met alle wensen op een rijtje gingen we terug naar de tekentafel. Klaar om het plan de campagne vorm te geven. Zo weten we allemaal wat er op de planning staat. Let’s go, tijd voor actie!

Want welke middelen en welke boodschap levert het beste resultaat? Met smoke testen en trial en error proberen we alle mogelijke combinaties uit. Zo komen we erachter wat de doelgroep aanspreekt en zorgen we ervoor dat naams- en merkbekendheid vergroot wordt. We creëren, analyseren en optimaliseren de campagnes. Met als doel de ultieme campagne ontwikkelen. En dat is nog maar het begin. De tijd – en data – zal het leren en staat daarmee aan het begin van nieuwe, unieke creaties.

Benieuwd naar hoe dat er in de praktijk uitziet? Snappen wij! Kijk dus vooral verder.

In de Stal zitten we op verhalen vertellen en toffe activatiecampagnes. We halen alles eruit om tot het beste resultaat te komen en smoke testen helpt daarbij. Goed om te weten: je moet doen waar je goed in bent. Daarom werken we samen met een partij die aan de digitale performance knoppen draait en wij versterken dat met de juiste boodschap. Wij zorgen ervoor dat het juiste verhaal vertelt wordt en zij zorgen ervoor dat het op de juiste plek terecht komt. Dat is de kracht van samen.

Merkstrategie nodig?