Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Coava

Coava positioneringsdocument

Branding
Content
webdesign
Activatie

Het uitstralen van je merkidentiteit is cruciaal, maar wat als je dat niet helemaal duidelijk hebt voor jouw bedrijf? Dat is de reden dat Coava ons benaderde om hun positionering te verfijnen. Dat doen we natuurlijk graag! We hebben samen een helder en uitgebreid positioneringsdocument neergezet.

Inzicht en strategie

Om de merkessentie van Coava écht te achterhalen, begonnen we met een diepgaand onderzoek naar hun waarden, doelgroep en markt. Tijdenseen kick-off stalsessie spraken we met het team om een duidelijk beeld te krijgen van Coava’s visie, bedrijfswaarden, en gewenste positie in de markt. Dan praten we niet alleen over de merkbeloftes, maar ook informatie over de doelgroep zodat we goede persona ’s kunnen creëren. Dit is belangrijk om eengoed beeld te krijgen van de doelgroep, zo weten we ook hoe we hen het beste kunnen benaderen.

Treacy en Wiersema

In het positioneringsdocument vind je onder andere analyses van concurrenten, specifieke persona’s voor doelgroepen, en ons vaste Treacy en Wiersema-model kon ook niet ontbreken. Dit model hielp ons om Coava’s onderscheidende vermogen scherp te stellen. Het hele proces was gericht op het verduidelijken van de unieke merkidentiteit waarop ze kunnen voortbouwen. Zo is het nu bijvoorbeeld duidelijk welke informatie ze nou écht willen delen op social media om hun klanten voor hun te laten kiezen!

 

Een tastbare merkstrategie

Om deze strategie tastbaar te maken, hebben onze designers het document helemaal in de stijl van Coava vormgegeven. Elk element, van de typografie tot het kleurgebruik, staat voor hun identiteit en stijl. Het resultaat is een mooi uitgedacht document, zodat Coava hun merk altijd binnenhandbereik heeft. Deze fysieke tool zorgt ervoor dat Coava’s team op elk moment terug kan kijken naar hun merkidentiteit en strategie, een praktisch hulpmiddel voor interne communicatie, en voor het afstemmen van toekomstige (marketing)beslissingen. En het straalt natuurlijk veel professionaliteit uit, win win!

Ook geïnteresseerd in een positioneringsdocument voor jouw bedrijf? Neem contact op met Stal, we kijken er naar uit!

champagne moment