Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Eurofleur

Uitpakken met online campagnes voor Eurofleur

Branding
Content
webdesign
Activatie

Voor Tuincentrum Eurofleur maken wij al jaren content voor hun social media kanalen en versturen we een wekelijkse nieuwsbrief. Maar naast deze reguliere content realiseren we jaarlijks ook meerdere campagnes!

Extra uitpakken

In de wereld van tuincentra zijn er een aantal belangrijke momenten die jaarlijks terugkeren: Moederdag, Pasen, dierendag en kerst zijn slechts een aantal voorbeelden. Die momenten grijpen we samen met Eurofleur graag aan om extra uit te pakken op de socials en in de winkel!

Ieder jaar ontwikkelen wij een voorstel voor Eurofleur met campagnes die we dat jaar kunnen draaien, als onderdeel van het totale jaarplan. In dat voorstel staan de campagne-ideeën uitgewerkt op hoofdlijnen. Hebben we een go? Dan werken we ruim voor de actieperiode start de precieze campagne uit. De acties zijn altijd creatief, altijd inspirerend en passen perfect bij Eurofleur en haar klanten! We nemen je mee langs een aantal campagnes uit 2023.

De paas + groene tuin campagne

Aan deze campagne hebben we veel lol beleefd! Twee collega’s uit de Stal verstopten, geheel in thema verkleed als paashaas, vlak voor Pasen een aantal paaseieren in de winkel. Bezoekers mochten de eieren zoeken en kregen hints via de socials van Eurofleur. Ei gevonden? Dan kreeg de vinder een cadeaubon voor Eurofleur! Het doel van deze actie was tweeledig: het vergroten van de interactie en de naamsbekendheid van Eurofleur bij de doelgroep, én het trekken van bezoekers naar de winkel.

In de voorjaarsperiode schreven we voor Eurofleur een fotowedstrijd uit. We riepen volgers op om een foto van hun tuin of balkon te delen om te laten zien hoe groen en gezellig het eruit zag! Ook mensen die juist wat tips konden gebruiken mochten meedoen. De winnaars kregen een cadeaubon van €150,- om te besteden bij Eurofleur. Bij deze campagne was het aanjagen van interactie met de doelgroep het voornaamste doel.

The most wonderful time

Voor kerst pakten we extra uit! In de feestperiode van 2023 draaiden we drie campagnes voor Eurofleur.

De eerste actie draaide om het boosten van de naamsbekendheid van Eurofleur door shoptips voor kerst te geven en leuke kerstdillema’s voor te leggen. Deze campagne omvatte de creatie en livegang van een reeks Instagram Stories en Facebook Stories, waarop volgers konden reageren, om hen alvast in de kerstsfeer te brengen.

De tweede actie was een groot succes: hij draaide om het stimuleren van extra winkelbezoek en de likeability een boost te geven en dat deden we op een ludieke manier. Net als voorgaande jaren keerde de berenband terug naar Eurofleur! Maar… Hoe heten de beren eigenlijk? In deze campagne, ingeschoten als winactie, gaan we samen met de klanten op zoek naar de namen van de beren. Winnaars kregen ieders een levensgrote teddybeer!

De derde actie had als doel om een groot bereik te genereren op de socials van Eurofleur en werd ingestoken als fotoactie! We gingen op zoek naar de grootste kerstfan, die diens mooiste kerstfoto mocht delen met ons en zo kans maakte op een cadeaubon van €250,-.

Werkpaarden

Alle planvorming, uitwerking en afhandeling van de acties voor Eurofleur liggen in de handen van Stal. Dat wil zeggen dat we voor de campagnes van Eurofleur in 2023 tientallen socialposts maakten, Stories opnamen, paaseieren versierden, teddyberen regelden en nog veel meer. Het zijn altijd leuke klussen waar we telkens weer met energie aan werken. Benieuwd hoe we de actieperiodes van Eurofleur in 2024 aanvliegen? Hou daarvoor de socials van het tuincentrum in de gaten!

champagne moment