Door op "accepteren" te klikken ga je ermee akkoord dat je cookies worden opgeslagen. Dit optimaliseert jouw ervaring, de site analyse en onze marketing doeleinden. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie
Strategie

Merkpositionering

Hoe onderscheidend is jouw merk ten opzichte van al die andere merken? En hoe kom je in het hoofd en hart van je klanten? Wij helpen je. Samen gaan we op zoek naar het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf, product of dienst. We positioneren jou in het speelveld van collega’s en concurrenten.

HOE DAN?

Jouw merkpositionering gaat om de unieke plek die jij claimt in de markt waarmee je mensen aan je verbindt. Daar gaat een hoop denkwerk aan vooraf. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat is je DNA? En vooral: hoe sluit dat aan bij een behoefte en hoe maak je die verbinding?

Volgens ons bestaat een goede merkpositionering uit een aantal facetten:

1. Het past bij jouw bedrijf en de mensen
2. Het bepaalt wat je doet en wat je uitstraalt
3. Het is van betekenis voor je klanten
4. Het pakt een unieke plek in de markt
5. Het maakt je merk herkenbaar

Je voelt: je positionering is de basis waarop je bouwt en die bepaalt wat je doet én wie je aantrekt. Klanten, maar zeker ook medewerkers. Het is dus meteen een sterk staaltje employer branding!

WIJ HELPEN JE DENKEN

Dat denkwerk waar we het over hadden, daar helpen we je graag bij. In een Stalsessie vragen we je eerst alles over je merk en waar je voor staat. Daarna duiken wij in de doelgroep. Wat is de behoefte en waarin ben je met dit merk uniek in de markt? Vergeet de concurrentie niet: wat is jouwplekje in het speelveld? En dan nog hoe je dat allemaal overbrengt: tone of voice, visuele identiteit, branding.

Een merkpositioneringsvraagstuk in de Stal leidt tot een brandbook. Een boek waarin je alles leest over je merk en hoe je je merk het best overbrengt. Want jouw merk moet gezien worden!

BENIEUWD?

Kom naar de Stal! We maken graag kennis met jou, je bedrijf en je vraagstuk. Neem contact op!