Strategie

Merkverhaal

Wie jij bent als merk bepaalt alles. Het is het verhaal dat je aan je medewerkers vertelt, maar ook aan klanten. Het ultieme doel is dat iemand denkt: “daar wil ik bij horen!” Het vertellen van jouw verhaal, daar helpen we je bij.

Wat is een merkverhaal?

Dat antwoord is simpel: het verhaal van jouw merk. Woorden die binnenkomen, die raken. Je merkverhaal is dus meer dan een verhaaltje, het vertelt wie je bent en wat je doet. Het sluit naadloos aan op je merkidentiteit. Je merkverhaal, ook wel brand story of corporate story, is de boodschap die je wilt meegeven. En tegelijkertijd ook hóe je die boodschap dan overbrengt, de tone of voice. Dat maakt van je merk een herkenbaar merk.

 

Waarom is het belangrijk?

Verhalen vertellen zit in onze natuur. De een is er beter in dan de ander, maar we vertellen allemaal verhalen. Sommige verhalen inspireren. Andere roepen op na te denken. En er zijn verhalen die blijven hangen. Dat is toch precies wat jij ook wilt bereiken met je merk? Met een goed verhaal bereik je je doelgroep.

Niet zo gek dat je merkverhaal de basis is voor de uitingen die je doet. Campagnes, berichtgeving op social media en zelfs evenementen hang je op aan je merkverhaal. En wat dacht je van interne communicatie? Wat je ín je organisatie vertelt is net zo belangrijk als wat je naar buiten brengt.

 

Ik wil een goed merkverhaal. En nu?

Het merkverhaal komt na je merkpositionering. Als we de basis voor ogen hebben, draagt het merkverhaal bij aan het sterk neerzetten van je merk in de markt. Het zorgt ervoor dat je verhalen vertelt die je doelgroep raakt. Het is jouw verhaal, en wij helpen je dat verhaal te vertellen.

Bij ons in de Stal houden we ervan, goede verhalen (soms zijn het sterke verhalen, lachen we hard om). Laat ons helpen jouw verhaal te vertellen. Jouw merkverhaal raakt. Get in touch!