Als je je presentatie goed hebt voorbereid, is het zaak om het juiste platform te kiezen. Er zijn verschillende platformen die je kunt inzetten voor het geven van een webinar. Voor de meeste oplossingen moet je betalen, sommige zijn gratis. Bij het kiezen van een platform moet je kijken naar wie je doelgroep is en of je ze wilt laten betalen. Wil je dat zoveel mogelijk mensen je video bekijken? Dan kun je je video via een social media kanaal zoals YouTube, Facebook, LinkedIn of Instagram (live) uitzenden.
Als je doelgroep zich van te voren moet inschrijven (en eventueel ervoor moet gaan betalen), kun je het beste een webinarprogramma gebruiken. Het voordeel van een inschrijving is dat je deze mensen (prospects!) na afloop kunt benaderen of je ze nog ergens mee kunt helpen. Misschien haal je er wel werk uit! Als je de video niet voor iedereen beschikbaar wilt stellen, kun je de video afgeschermd op Youtube zetten. Mensen moeten zich dan via een formulier op jouw website inschrijven en krijgen vervolgens een link toegestuurd waarmee ze toegang krijgen tot de video.