Rebranding

Rebranding GetJobsDone

Onze Stalgenoot GetJobsDone is gegroeid van start-up tot scale-up. Dit vroeg om een vernieuwde styleguide. Alles weer op een rijtje. En dat is gelukt! We laten je het graag zien.

Dé marktplaats voor en door studenten, dat is GetJobsDone. En bovendien óók nog onze mede-Stalgenoot! GetJobsDone brengt studenten en werkgevers samen. Zo streven ze ernaar om studenten overal te kunnen laten werken. Werk vinden in een richting die zij leuk vinden én wanneer het hen uitkomt. Klinkt goed, toch? Aan de andere kant tackelt GetJobsDone ook de krapte in de arbeidsmarkt. Het platform maakt het voor bedrijven makkelijker om extra hulp te vinden. Win-win voor studenten en werkgevers, dus. Eigenlijk loopt alles op rolletjes, maar liepen ze tegen een verouderde styleguide aan. Hier kunnen wij dan weer bij helpen. Let’s go!

Op reis in jouw organisatie

Stalsessie

Tijdens een Stalsessie met GetJobsDone hebben we alle verbeterpunten verzameld. De styleguide was verouderd, dat was al bekend. Door de groei van GetJobsDone sloot de vorige huisstijl niet aan bij het volwassen platform zoals het nu is. Dus keken we naar wat er beter kon. Het platform moest wel beide doelgroepen aan blijven spreken. Dus hoe maak je het platform volwassen, maar niet te zakelijk? Zo blijft het voor studenten ook nog aantrekkelijk. Dus wel van deze tijd, maar niet te jeugdig. Gelukkig gaan we geen challenge uit de weg. Kop koffie erbij en gaan!

GetJobsDone in een nieuwe jas

Vertel eens…

‘Omdat we nog maar een paar kleuren gebruiken, missen we houvast. Er is geen duidelijke lijn meer.’ Dat is waar GetJobsDone tegenaan liep. Hoog tijd om dat te fixen, dus. Om de site de upgrade te geven die het platform nodig had, zijn er op verschillende vlakken aanpassingen gedaan. We creëren een vernieuwde, herkenbare huisstijl. Let us show you.

Vier duidelijke kleuren waarvan de aqua gebleven is vanuit de oude stijl. De kleuren worden zowel als achtergronden, elementen en knoppen gebruikt. De kleuren beige, aqua, donkerblauw en perzik stralen zakelijk, maar mét speels randje uit. Aqua staat voor groei. De groei die GetJobsDone in de afgelopen periode heeft gemaakt. Donkerblauw is zakelijk en vertrouwelijk. Het geeft rust. Perzik maakt het platform creatief en speels. Zo heb je een goede afwisseling en sluiten de kleuren alsnog aan bij beide doelgroepen.

Standaard stijlelementen en lettertype die te gebruiken zijn op de website en socials bij beide doelgroepen. De nieuwe stijlelementen zijn makkelijk toepasbaar in uitingen. Ze kunnen in elke huisstijlkleur toegepast worden. Samen met een nieuw volwassen lettertype kleed je alles af. Een strak, herkenbaar design. Dat is het nieuwe GetJobsDone platform.

Voor de website en socials zijn verschillende designs gemaakt. Zo is LinkedIn gericht op de werkgevers, en focust Instagram zich op studenten. Door deze doelgroepen gescheiden te houden kun je content maken die écht gericht is op het publiek. Alles precies op maat.

Tijd voorchampagne!

We got the job done

En dan is het zo ver! Aan de hand van het brandbook met hun volwassen stylguide is GetJobsDone aan de slag gegaan met een nieuwe website. En die mag er zijn! Wij zijn er in ieder geval trots op. Weer bewezen dat een brandbook zorgt voor een ijzersterke fundering waar je op kunt bouwen. Zij kunnen knallen. Maar nu eerst, champagne! De job is done. Proost!

Rebranding nodig?