Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.
Rebranding
Rebranding Amersfoort
Duidelijk, vernieuwd en toekomstbestendig door een nieuw jasje. Dit is PCS.
Een compleet nieuwe look! Dit is PCS. PCS ondersteunt wereldwijd de farmaceutische en biotechbedrijven. Met een flinke dosis kennis en ervaring weten zij precies de juiste oplossing te leveren om samen te voldoen aan de regelgeving. Die boodschap willen zij naar buiten brengen via een goede fundering, namelijk hun merkidentiteit en visuele identiteit. Let’s start.


De basis leggen met het brandbook
Tijd voor een duidelijk en vernieuwend jasje. Door de fundering ijzersterk neer te zetten, zie je waar PCS goed in is. En weet iedereen precies de juiste tone of voice aan te snijden in hun communicatie. En dat is wat je wilt! Het DNA is versterkt met hun eigen merkverhaal, gecombineerd met kernwaarden. Benieuwd hoe wij dit hebben aangevlogen? Stal neemt je mee. Wij laten je namelijk in deze case zien je hoe de fundering stevig neerzet.
Fundering is key
Een gebouw zonder fundering blijft niet staan. Dat weten we allemaal. Ze zeggen niet voor niets: een wijs man bouwde zijn huis op een rots. Dit geldt ook voor een bedrijf. Zonder een merkidentiteit en visuele identiteit blijft je huis namelijk niet staan. In de Stal halen we jouw fundering en kern naar boven. Dit gebeurt allemaal tijdens onze Stalsessie. Hierin sta jij als organisatie centraal en pluizen we alles uit over het bestaan zodat we een toffe en vooral unieke merkidentiteit neerzetten.
De Stalsessie is onderdeel van ons Plan de Champagne. Met een duidelijk begin- en eindpunt weet je altijd waar je aan toe bent en waar we naartoe werken. En daarna? Tijd voor een proost moment. Want wat is een Plan De Champagne zonder champagne? Die proost staat dan natuurlijk volledig in het teken van het mooie eindresultaat dat we samen behaald hebben.

Visuele identiteit
Oké! Het verhaal staat. Dan is het nu tijd voor de volgende stap. Want wat is een verhaal zonder een bijpassende stijl die het verhaal ondersteunt? Appereance does matter. De merk- en visueel identiteit gaan hand in hand. Kortom, als volgt op het menu staat een onvergetelijke branding die precies laat zien waar PCS voor staat.
PCS is een bedrijf met een service en een product. Heel belangrijk dus om te laten zien aan de klant waar je mee te maken hebt. Herkenbaarheid is key. Klanten willen namelijk graag zaken doen met bedrijven die ze kennen! En dat is gelukt. Dit nieuwe jasje straalt uit waar de klant momenteel is. Herkenbaar en duidelijk, precies wat we willen! De logo’s zijn helemaal afgestemd op PCS met een volwassen kleurenpalet. Deze verse nieuwe huisstijl wordt doorgevoerd in alle elementen. Deze style icons zijn multi-inzetbaar en passen dankzij hun opvallende look helemaal bij PCS. Want opvallen is herkenbaarheid. En daar zijn we trots op.
