Contentmarketing

Contentmarketing Amersfoort

Contentmarketing vergroot de zichtbaarheid van jouw bedrijf. En dat bleek nou juist wat Eurofleur nodig had. Lees hieronder hoe Stal dit merk een boost heeft gegeven!
Contentmarketingbureau Amersfoort header

Social media zijn niet meer weg te denken. Niet gek ook! Want het heeft enorme voordelen voor jou als bedrijf: meer zichtbaarheid en meer klanten? Check. Meer omzet? Dubbelcheck. Dit en nog veel meer kan jij bereiken met contentmarketing. Wij laten je zien hoe.

Maar eerst: met contentmarketing vergroot je de zichtbaarheid van je eigen merk. Het leuke ervan? Dit kan op verschillende manieren. Doe eens gek en denk out of the box. Ben je toch meer van binnen de lijntjes kleuren? Wij denken met jou mee! Het belangrijkste waar je aan moet denken is je doelgroep. Hoe en waar bereik je ze? Want er zijn veel kansen en manieren om je doelgroep in de roos te raken met jouw merk. En wij weten precies hoe dat moet.

Contentmarketingbureau Amersfoort foto 1
Vertellen, vertellen en vertellen

Contentmarketing meets Tuincentrum Eurofleur

Eurofleur: het grootste tuincentrum van Midden-Nederland. Wie kent ze nou niet? Van de meest comfortabele tuinmeubels tot aan de meest flamboyante planten. Eurofleur heeft het. Maar hoe communiceer je dat naar de juiste klanten toe en hoe creëer je een band met ze? Wij weten hoe het werkt. Echt. Vraag maar aan Eurofleur.

We boeken succes en halen meer klanten en omzet binnen. En dat dankzij de contentstrategie op maat. Zo vallen de uitingen bij Eurofleur niet zomaar uit de lucht. Wij hadden een plan en dat voeren we uit. Van uitgestippeld jaarplan tot de perfecte inhaakmomenten. Want zo weten we precies wanneer en waarmee we de doelgroep kunnen bereiken, binden en verrassen.

Contentmarketingbureau Amersfoort foto 2
Terug naar de basis

De juiste klant dankzij contentmarketing

Maar hoe krijg je die klant nou aan de haak en creëer je engagement? Om dit te weten moesten we terug naar de basis. Op zoek naar de Customer Journey dus. Waar kijkt de klant naar? Welke winkels vindt de klant interessant? Hoe is die klant te overtuigen? Wat bindt de klant om een tweede aankoop te doen bij Eurofleur?

See-Think-Do-Care

Poeh een hoop werk. Maar je hebt er echt wat aan. Want deze antwoorden vormen de Customer Journey. Deze ‘journey’ bestaat uit vier bestemmingen: See-Think-Do-Care. Bij Eurofleur wisten we het gelijk: inspelen op de See en Think fase. We willen in het hoofd van die ene klant kruipen en daar ook zeker blijven. Hoe doe je dat? Dagelijkse zichtbaarheid. Zo is Eurofleur nu elke dag actief op Facebook en Instagram. We laten zien wat Eurofleur allemaal te bieden heeft. Maar dit is nog niet alles. We schrijven blogs en nieuwsbrieven waarin we de klanten informeren met handige weetjes en inspireren met de laatste trends.

Contentmarketingbureau Amersfoort foto 3
Laat je zien!

Meer fans, meer omzet

De contactpunten staan. En dat merken we. Elke dag blijft het engagement stijgen. Dit is natuurlijk ook wat je wil. Eurofleur komt vaak in contact met zijn doelgroep in de See en Think fase. Dit is wat we willen. De (potentiële) klanten zijn nu sneller bereid om door te gaan naar de ‘Do’ fase. Dat is een feit. Want 70% van de social mediagebruikers kopen eerder bij een merk dat zij volgen. Dit is de kracht van contentmarketing.

En dan? Een stijging in de ambassadeurs en fans. Dat zien wij terug in dagelijkse reacties op social media. Comments onder de berichten. Maar ook veel vragen, complimenten en foto’s in de privé berichtenbox. Dit aantal zien wij nog meer stijgen tijdens de winacties voor Pasen of Moederdag. Dit is toch wat je wil? Contact en band met je klanten. Want vertrouwen wat je met je klanten opbouwt is goud waard.

Wil jij dit ook?

Jij kan dit ook! Ready voor de uitdaging? Wij wel! Kom langs in de Stal voor een kop koffie. Eerst nog een aantal vragen? Neem contact met ons op via [email protected] of bel naar 033 303 3204. Zien we jou binnenkort in de Stal?

Contentmarketing nodig?