Rebranding

Brandbook design Amersfoort

De huisstijl zegt alles. SwitchLive wist dat maar al te goed: ‘onze huisstijl moet weer bij ons passen’. Samen hebben we SwitchLive weer tot leven gebracht met een perfect brandbook design. Kijk zelf maar!
Brandbook design Amersfoort Header

Het veranderen van een imago via een huisstijl, hoe doe je dat? We hebben het perfecte voorbeeld: SwitchLive! SwitchLive zorgt voor zakelijke livestreams, webinars en opnames.  De rebranding draaide om het professioneel maken van het merk. De huidige website en uitstraling past niet meer bij SwitchLive. Deze branding is anders dan anderen en dat maakt dit project zo tof. Naast een compleet nieuwe look, heeft Switchlive ook een fantastisch merkverhaal achter het bedrijf. SwitchLive staat als een huis, want dankzij onze Stalsessies komen we tot de kern van het verhaal. Laten we het rebrandproces en het brandbook design eens van dichtbij bekijken.

Brandbook design Amersfoort foto 1
Brandbook design Amersfoort foto 2
Brandbook design Amersfoort foto 3
Begin van de reis, voorbereiden it is!

First things first; hoe pakken we dit aan?

Wij nemen je mee in onze Stalsessie met SwitchLive. We starten met de kernwaarden, want wie is SwitchLive eigenlijk? Uren voorbereiden hoef je echt niet te doen. Hoe minder voorbereiding hoe beter eigenlijk. Wij willen alles horen vanuit intrinsieke motivatie. De drive komt namelijk vanuit je hart. Alleen dan sluit het brandbook design echt aan op waar jij voor staat.

Let’s start! Want kernwaarden, waar haal je die vandaan? No worries, we got you covered. We hebben natuurlijk al verschillende Stalsessies op onze naam staan, want dit is wat wij het liefst doen. Vanuit hun intrinsieke motivatie beantwoordde SwitchLive alle vragen en voor we het wisten lag er een mooie verzameling aan kernwaarden op tafel. Waar zij voor staan? Loyaal, creatief en verbonden.

De bedrijfsstrategie is geboren

Daarmee borduren we voort voor een bedrijfsstrategie. In het geval van SwitchLive lag de focus op het ontzorgen van klanten met de onderscheidende kwalitatieve dienstverlening: het technisch waarmaken van (live) events. Oké de toon is gezet en we zijn on fire!

De waardestrategie is als volgende aan de beurt. Wat maakt SwitchLive onderscheidend in de markt? Even resume: ze organiseren technische en kwalitatieve producties. De vraag van de klant waarmaken en verrassen met meer, met out of the box elementen. SwitchLive regelt het, zodat jij je er niet druk om hoeft te maken. Dankzij de waardestrategie hebben wij alles goed in het vizier en kunnen we de merkbelofte presenteren. SwitchLive ontzorgt de klant technisch tijdens live events.

Voeg deze elementen samen en you’ve got yourself a brandbook. We missen natuurlijk nog een belangrijk onderdeel: de huisstijl. Want een brandbook is niet compleet zonder.

Let’s create

Hallo toffe nieuwe stijl. Dit is Switchlive.

Zakelijk? Check! Past bij de doelgroep? Dubbelcheck! De stijl in het brandbook design is precies aangemeten op SwitchLive dankzij de Stalsessie. Als je om je heen kijkt zie je soortgelijke bedrijven met een prachtige donkere zwarte huisstijl. Maar SwitchLive onderscheidt zichzelf. Door de zwarte zakelijke stijl te combineren met een pop of color val je op!

Deze toffe kleuren kunnen ingezet worden als elementen die overal toepasbaar zijn. We zorgen ervoor dat elk onderdeel van de rebranding behandeld wordt zodat we de beste branding voor SwitchLive kunnen maken. Bij SwitchLive resulteerde dat in vette elementen, een toffe huisstijl en een gloednieuw logo.

(Re)branding nodig?